Jautājam: „Cik bieži pavēršat skatienu debesīs, kad dzirdat tur lidojošu lidmašīnu?” Auguste atbildētu – ikreiz! Valdzinošā, šķiet, vienmēr smaidošā dzeltenbize ielidoja pie mums īsai sarunai par savu ikdienu debesu plašumos.

Rozā Wizz Air lidmašīnās lidojošā stjuarte Auguste šodien saka, ka tas ir viņas sapņu darbs, bet tik un tā prasa pietiekami pūļu. „Šis darbs ir vai nu jāmīl, vai JĀMĪL,” sarunas sākumā smaidot saka A.Bučaite.

Cikos sākas lidmašīnu stjuartu rīts?

Možas sejas, ideāls grims, rūpīgi sakārtoti mati – Auguste stāsta, ka bieži vien pasažieri jautā: kā Jums tas izdodas? Par darba rituāliem meitene stāsta pozitīvi: „Cikos sākas mūsu rīts? Tas ir atkarīgs no tā, cikos lidojums. Ir dienas, kad jāceļas ļoti agri no rīta, pirms saullēkta, tad pirmos sapņus sāc sapņot tikai dienas plaukumā. Vai viegli pielāgoties? Parasti nav smagi, piemēram, ja saņem vienu vakara lidojumu, tas nozīmē, ka visu nedēļu būs vakara lidojumi, no rīta šajā gadījumā lidot nevari. Tāpēc organisms pagūst pielāgoties šādam ritmam.”

Apburošā debesu feja stāsta, ka lidmašīnu stjuartiem lidostā jābūt 70 minūtes pirms lidojuma. Auguste atzīstas, ka darbs sākas jau tad. „Pārbaudām, vai ir rezerves formas tērps, visi lidojumam nepieciešamie dokumenti. Ar kapteiņiem pārrunājam lidojuma nianses, nepieciešamās procedūras.”

Bergamo

Cīņai ar miegu – cukura terapija

Sarunas laikā Auguste ne reizi vien uzsver, ka stjuarti arī ir cilvēki, tāpēc, lai izvairītos no žāvām, agro rītu vai dziļās nakts žņaugiem, izmanto dažādus veidus: „Cīņa ar miegu mums arī nav sveša. Kā saglabājam možumu? Ikvienam stjuartam ir savs izmēģinātais un pārbaudītais veids: vieni staigā pa lidmašīnas salonu, citi sarunājas ar kolēģiem. Mana organisma dzinējs – popkorns un citi gardumi,” smejoties atklāti stāsta Auguste.

Kādu ēdienkarti pasažieri lidmašīnā izvēlas visbiežāk?

Wizz Air stjuarte atklāj, ka pasažieru izvēle visvairāk ir atkarīga no lidojuma laika. „Dienas lidojumos pasažieri labprāt izvēlas uzkodas: čipsus, riekstus. Tikai vakarpusē mūsu krāsniņa uzkarst no sviestmaižu plašā pieprasījuma. Taču šobrīd mūsu TOP ēdiens un arī jaunums ir auzu biezputra, ko pasažieri ir iecienījuši gan rīta, gan vakara lidojumos,” ar aviolīnijas jaunumiem dalās Auguste.

Cik laika nepieciešams lidmašīnas sagatavošanai lidojumam?

Zemo cenu aviolīniju sabiedrībām ir īpaši svarīgi ātri rīkoties lidojumu starplaikā. Šajā laika periodā pasažieri tiek izsēdināti un lidmašīna tiek gatavota jaunu pasažieru uzņemšanai nākamajam lidojumam. Auguste stāsta, ka parasti uz lidmašīnu apkalpe atnāk 30 minūtes pirms izlidošanas. „Darba sākumā sadalām pozīcijas, ikviens zinām savu darāmo un kādu lidmašīnas daļu apkalposim. Protams, ir situācijas, kad jāpalīdz viens otram. Vai tas ir rutīnas darbs? Noteikti nē, katru dienu mums ir iespēja mainīt pozīciju,” stāsta A.Bučaite.

Reikjavika

Kādus jautājumus parasti uzdod pasažieri?

Uzdodot šo jautājumu Augustei, viņa nosmīn un pasmejas. Pēc viņas teiktā, jautājumi un situācijas ir dažādas, reizēm pat negaidīti dīvainas. „Pārnākot no darba, vienmēr saku, ka mani jau nekas nevarētu pārsteigt, bet katru dienu piedzīvoju vai sadzirdu arvien kaut ko jaunu. Parasti pasažieri interesējas, kur mēs esam, kad laidīsimies lejā. Saņemam arī jautājumus par to, vai mums nav bail lidot un kā izdodas tik labi izskatīties,” smaida Wizz Air stjuarte.

Fakts vai mīts, bet internetā klejo populārs viedoklis, ka lidmašīnā nagi un mati aug ātrāk. Auguste iesmejas un saka, ka to ir pamanījusi, bet nezina, vai tā patiešām ir taisnība vai sakritība. Tiesa, darbs aviolīnijās atšķiras no daudziem citiem darbiem, šis darbs palīdz kļūt par īpaši organizētu cilvēku. Bez šaubām, es pozitīvi uzlaboju arī savu dzīves veidu, sportoju un cenšos uzturēt labu personīgās dzīves un darba līdzsvaru.

Pasažieri lidojuma laikā cienā ar šokolādi un apelsīniem

Nav noslēpums, ka stjuartu darbs tiek uzskatīts par vienu no grūtākajiem, jo nākas pierast pie spiediena maiņas, taču pateicīgākie pasažieri, pēc Augustes teiktā, bieži vien pateicas par labu apkalpošanu: „Saņemam arī tējas naudu, bieži vien pacienā ar mājās gatavotu maizi, šokolādi vai apelsīniem no Larnakas. Tas ļoti atkarīgs no tā, kur pasažieri lido: tiem, kas dodas atvaļinājumā, ir labāks noskaņojums, bet tie, kas lido strādāt, bieži vien nebilst pat vārdu.”

Kam Auguste ieteiktu izvēlēties stjuarta darbu?

Sarunai virzoties uz nobeigumu, Augustes acis joprojām mirdzēja no laimes, likās, ka par savu darbu viņa varētu stāstīt stundām ilgi. „Kā es varētu raksturot savu darbu? Izaicinājumi, nepārtraukta komunikācija un… laikam izraušanās. Mūs ik dienu sagaida dzidras debesis. Lai arī cik lidotu, vienmēr apbrīnojam saullēktus un saulrietus.”

Oslo_un_Vilna

Wizz Air stjuarte šo darbu ieteiktu jaunam, izaicinājumiem gatavam komandas cilvēkam, kam patīk komunicēt vai kas meklē sevi. „Šajā darbā ir ļoti svarīgi būt ar spēcīgu raksturu,” smej Auguste.

Ko stjuarte novēlētu pasažieriem, kas lido ar lidmašīnu? Cilvēcīgumu. Smaidīgas stjuartes, labu kafiju un ceļojuma iespaidus.