Lai šis raksts Jums kalpo kā atgādne, gatavojoties tuvākajam lidojumam!

Saka, ka atvaļinājuma sajūtas sākas jau ieejot lidostā. Tiesa, tajā sagaida bars ar ceļotājiem, koferu klaboņa, patīkami darbinieki. Pēc veiksmīgas drošības kontroles iziešanas Jūs uzelpojat, iedzerat kafiju un, skatoties uz lidmašīnu pacelšanos un nolaišanos, nepacietīgi gaidāt savējo.

lidosta_1

Šķiet, ka viss ir lieliski, ne par ko nav jāuztraucas, ērti iekārtojaties savā lidmašīnas krēslā un sasveicināties ar burvīgajiem stjuartiem. Taču nav noslēpums, ka reizēm ceļojumi var būt nogurdinoši, arvien vairāk ceļotāju apgalvo, ka lidojuma laikā viņi saskārās ar īpaši nepatīkamu ceļabiedru uzvedību.

Mēs esam pārliecināti, ka mūsu lidotāji un kulturāli un pieklājīgi, bet zināt, kas lidmašīnā tiek uzskatīts par nepieklājīgu un nepieņemamu uzvedību, ir noderīgi! Aero.lv piedāvā jums 10 sliktāko ceļotāju ieradumu sarakstu lidmašīnā: būsim pieklājīgi!

KOMUNICĒJIET PIEKLĀJĪGI AR SALONA APKALPI

Diemžēl neētiska uzvedība gaisa kuģī joprojām eksistē. Apkalpe nepārtraukti saskaras ar pasažieru neapmierinātību: aizkavējušies lidojumi, turbulence… Kaut arī jāatzīst, ka šie faktori bieži vien nav saistīti ar viņu darbu. Turklāt no stjuartu sarunām dzirdējām, ka visbiežāk no „sliedēm” izsit piedauzīga un miesaskārīga bieži vien iereibušu pasažieru uzvedība.

NEIZMANTOJIET ĻAUNPRĀTĪGI SĒDVIETAS STĀVOKLI

Parasti lidmašīnas neizceļas ar komfortu – kājām vienmēr pietrūkst vietas. Iedomājieties, kas notiek, ja priekšā sēdošais pasažieris izdomā pilnībā atliekt krēslu? Nav patīkami. Bet varbūt tas priekšā sēdošais pasažieris esat Jūs? Atcerieties, ka pajautāšana, vai šāds krēsla stāvoklis citam pasažierim nerada diskomfortu, necik nemaksā!

pie_lidmasinas_loga

LIDOJUMA LAIKĀ NETURIET KLĒPĪ ROKAS BAGĀŽU

Daudzi pasažieri, īpaši sievietes, attaisnojas, ka savu lielo somu klēpī tur drošības iemeslu dēļ. Mīļie, atcerieties, ka droši var lidot arī tad, ja iegādājas somas slēdzeni. Kā minējām jau iepriekš – taupīsim vietu lidmašīnā un cienīsim citu pasažieru komfortu.

LIDMAŠĪNĀ RUNĀJIET KLUSĀK

Viss saprotams – aizkritušas ausis, rūcoši motori – īsts tirgus debesīs! Tomēr vienam otru nav viegli pārkliegt. Un kur vēl atvaļinājums, iespaidi un entuziasms! Pasažieri atzīstas – būtu brīnišķīgi, ja visi ceļotāji samazinātu decibelus un varētu izbaudīt mieru un atpūtu.

PĒC LIDMAŠĪNAS NOLAIŠANĀS NESTEIDZIETIES IZKĀPT

Jūs droši vien sākāt smaidīt. Mēs gandrīz esam pārliecināti, ka nācās aizdomāties par to, kur gan visi tā steidzas. Kurioza situācija: pārpildīts lidmašīnas salona celiņš, krītošas somas, pasažieri grūstās… Atcerieties, gaisa kuģa durvis visiem tiek atvērtas vienlaicīgi (nu, protams, ja vien Jums ir prioritārā izkāpšana).

lidosta_2

PĒC LIDMAŠĪNAS NOSĒŠANĀS PALIECIET SAVĀ VIETĀ UN NESĀCIET MEKLĒT MANTAS

Droši vien esat dzirdējuši, ka pat pēc drošas lidmašīnas nolaišanās gaisa kuģa stjuarti lūdz palikt savās vietās – atsprādzēt drošības jostas ir atļauts tikai pēc pilnīgas lidmašīnas apstāšanās. Ignorējat šo faktu? Bet nevajadzētu gan – viss tiek darīts Jūsu pašu drošības labā. Nesen Aero.lv komandas iztaujātie lidostas darbinieki bija atklāti – pēc statistikas visvairāk avārijas situāciju notiek peronā. Varbūt tomēr mums vajadzētu nedaudz pacietības?

lidostas_proceduras

NELIECIET KĀJAS UZ PRIEKŠĒJĀ KRĒSLA

Šī situācija nav bieži sastopama, bet ir nepatīkama. Jūs ne tikai ielaužaties cita cilvēka teritorijā, bet arī nepieklājīgi uzvedaties. Nogurdina garais lidojums? Sāka sāpēt kājas? Varbūt būtu vērts nedaudz pastaigāties pa lidmašīnu, mierīgi pastāvēt un varbūt pat draudzīgi aprunāties ar citiem pasažieriem.

„NEAIZSEDZIET” LOGU

Sēžat pie gaisa kuģa loga un pilnībā aizsedzat to, priecājoties par ainavu… Brīnišķīgi, vai ne?! Pat mūsu kolēģi sāk smaidīt un atzīstas, ka, sēžot pie lidmašīnas salona celiņa vai tās vidū, šāda ceļabiedru uzvedība viņus kaitina visvairāk. Protams, Jums nav visu laiku jāskatās un jāgaida, kad blakus sēdētājs izdomās papriecāties par „peldošajiem” mākoņiem. Bet pajautāt vai pat piedāvāt izbaudīt skatu būtu ļoti pieklājīgi!

pie_lidmasinas_loga_2

PIENĀCĪGI PARŪPĒJIETIES PAR BĒRNIEM

Mēs sajūsmināmies, ka ceļojat ar lielām ģimenēm. Priecājamies, ka šo plašo pasauli mēģina iepazīt pat paši mazākie šīs zemes iedzīvotāji. Tomēr lidmašīna nav mājas.
Veiktajā aptaujā par nepieņemamu uzvedību lidmašīnā pat 24 procenti pasažieru atbildēja, ka pļāpājošās mammas bieži vien ignorē sava bērna raudāšanu, kas, bez šaubām, kaitina citus pasažierus. Protams, ikviens bērns uz lidojumu reaģē atšķirīgi, tādēļ uzminēt viņa reakciju ir diezgan sarežģīti. Aero.lv komanda šajā gadījumā atbalsta abas puses. Māmiņas aicinām būt uzmanīgākas, bet citiem pasažieriem piedāvājam šajā situācijā apgūt pacietības stundu. Kad visi izpildīsim mājas darbus, atliks vien izbaudīt lidojumu un atvaļinājumu!

pie_lidmasinas_loga_3

IZVAIRIETIES NO SAVA ĒDIENA ĒŠANAS

Kad lidmašīnā sāk smaržot pēc kotletēm un pankūkām, kļūst ne pārāk patīkami, vai ne?! 10 kilometru augstumā gan smarža, gan garša kļūst izteiktāka, spēcīgāka. Tieši tādēļ lidsabiedrībām tiek gatavots speciāls, īpašiem apstākļiem pielāgots ēdiens. Mēs vēlamies Jūs brīdināt, ka lidmašīnā ir ļoti daudz gadījumu, kad saindējas ar līdzpaņemto ēdienu. Turklāt smaržas kaitina citus pasažierus. Protams, tas nekādā gadījumā nenozīmē, ka gaisa kuģī ir aizliegts ēst savu ēdienu. Vienkārši pacentieties savā somā ielikt kaut ko vieglāku. Varbūt ar kādu sviestmaizi uzcienāsiet arī blakus sēdošo?

lidojums_2

Aero.lv komandai lidot ar lidmašīnu ir tāpat kā ēst garšīgāko desertu. Vēlamies, lai šādu sajūtu piedzīvotu arī Jūs! Saka, lai lidojums būtu patīkams, vispirms jāsāk ar sevi. Tāpēc no šodienas domās aicinām nēsāt pieklājīga pasažiera nozīmīti!

Tātad, kur lidojam, varbūt uz nedēļas nogali? Bet varbūt ķeram kādu pēdējās minūtes piedāvājumu? Aiziet!