Vai zināt, ka viena no senākajām pasaules aviosabiedrībām bija un aizvien ir “Aeroflot”? Kompānija pasažieru pārvadāšanu ar lidmašīnām sāka 1923. gadā – vien 13 gadus pēc pirmajiem lidojumiem gaisā… ar dirižabļiem?!.

Lai arī Padomju Savienība jau sen ir sagruvusi, “Aeroflot”, kā viena no reprezentatīvākajām tā laika sabiedrībām, joprojām ir to gadu kultūras un sadzīves baumās tīta. Kā viss ir patiesībā, Maskavā centās noskaidrot lēto lidojumu rezervēšanas un pārdošanas sistēmas “aero.lv” pārstāves Akvile Pranckevičjūte un Gabriēle Gudaitīte.

Starp citu, ja pašiem nav nācies piedzīvot padomju laika reālijas, tad no turpmāk sniegtajiem mītiem iespējams izveidot šādu tādu priekšstatu par leģendām tīto, tā laika apkalpošanas sektoru.

1. mīts: piktas stjuartes

Vai viņas visas ir no modeļu aģentūras?

Fakts: šis mīts radies no padomju laika apkalpošanas, kad pārdevēja bija Dieva vietā un, ja viņai nepatika tava sejas izteiksme, tad, pat izstāvējis vairāku stundu garu rindu, rezultātā tiki izlamāts un vilkies mājup… vienkārši ar tukšām rokām. Mūsdienās neiedomājama situācija, vai ne? Tostarp, tie kuri kāpj “Aeroflot” lidmašīnās, arvien rausta plecus, gaidot līdzīgu apkalpošanu.

Pēc A. Pranckevičjūte un G. Gudaitīes sacītā, aviolīniju pavadones izskatās tā, it kā būtu tikko no mēles nokāpušas modeles – nevainojama izskata, sevišķi galantas un precizitāti izstarojošas. “Turp lidojām biznesa klasē, atpakaļ – ekonomiskajā, tāpēc varam droši apgalvot, ka abu lidojumu laikā apkalpošana bija lieliska”, – ar patīkamo pieredzi dalās abas sievietes.

stjuartes-aero.lv

2. mīts: pārvadāšana tiek veikta ar senām krievu lidmašīnām

Jūs varbūt jokojat?

Lai arī ar 1923. gada gaisa kuģi būtu interesanti palidot ne vienam vien ekstremālo sajūtu cienītājam, tomēr tādu eksotiku vairs nepiedzīvosit. Saskaņā ar 2014. gada datiem, aviolīniju lidmašīnu vidējais mūžs sasniedza 4 gadus. Lielākā daļa lidmašīnu ir jaunās paaudzes gaisa kuģi un izskatās kā tikko no rūpnīcas izstumti: mirdzoši, novatoriska dizaina, ar sevišķi daiļām formām, atbilstoši visiem augstākajiem ekoloģijas un trokšņu standartiem. “Lidojuma laikā lasījām jaunāko kompānijas žurnālu – inovatīvs, mūsdienīgs, bagāts ar interesantu saturu, tāpēc varat būt droši – ceļojums nevilksies garumā”, – pauda lēto aviobiļešu rezervēšanas sistēmas pārstāves.

Aeroflot-plane-aeroflot.lv_

3. mīts: visi runā tikai krievu valodā

Would you like a glass of water?

Lai arī lielāko pasaules valstu iedzīvotājiem ir raksturīga domāšana, ka viņu valodā runā visi, tādēļ pašiem lauzīt mēli citā valodā nav vērts, jaunās paaudzes krievu tautības stjuartēm, kuras ceļo pa visu pasauli, tas it nemaz nebija raksturīgi. “Kaut gan pašas krievu valodā vairāk saprotam, nekā runājam, tomēr lidojuma Rīga-Maskava-Rīga lidojuma laikā, ar interesi centāmies uzturēt sarunu krievu valodā. Jāatzīst, ka bijām patīkami pārsteigtas, jo lidojuma pavadones Marina, Jekaterina, Ļubov un Jūlija demonstrēja lieliskas angļu valodas zināšanas un, uzsākot sarunu, pazemīgi pietupās. Pārliecinājāmies, ka gaisa kuģa apkalpe – ļoti silti cilvēki, kas lidojuma laikā palīdz pilnībā atslābināties, pat tad, ja runā vien latviešu valodā”, – pastāstīja “aero.lv” pārstāves.

Aeroflot-žurnāls-aero.lv_

4. mīts: nedod pārtiku

Vien piespiediet podziņu

Tā jau tas ir, ka ceļotājiem no Latvijas šis jautājums ir sevišķi aktuāls. Taču nemiers, par ēdināšanas pieejamību, precīzāk, komplekss – vienam deva, citām – nē, ir izveidojies, nevis padomju laikos, bet gan mūsdienās, jo lēto aviolīniju sabiedrības lielākoties pasniedz vien zemes riekstus, bet tālo lidojumu vai dārgākas sabiedrības ēdina tā, ka ar šīm kompānijām gribas lidot vēlreiz vien ēdiena dēļ.

A. Pranckevičjūte pastāstīja, ka lidojuma laikā Rīga-Maskava tika bez maksas cienāta ar kafiju, tēju un uzkodām – sviestmaizēm, smalkmaizītēm. Vēloties siltu ēdienu par papildu samaksu, vien jāpiespiež podziņa, kas atzīmēta ar lidojuma pavadoņa ikoniņu un var baudīt gastronomiskos priekus gaisā: aromātiski sautējumi, dažādu veidu makaroni vai pankūciņas, kas lutina aukslējas, priecēs un neļaus palikt izsalkušiem.

5. mīts: lido tikai bijušajos PSRS virzienos

Uz Losandželosu vai uz Ņujorku?

Šodien “Aeroflot” kompānija veic lidojumus pat uz 50 pasaules valstīm. Savukārt lidojums Rīga-Maskava-Rīga ir viens no ērtākajiem variantiem tiem, kuri vēlas ātrāk un lētāk sasniegt Āzijas valstis. Šīs aviolīnijas sniedz iespēju par gana zemu cenu ceļot uz Ameriku, Karību jūras reģionu – Kubu. Piemēram, uz Kubu turp un atpakaļ iespējams aizlidot tikai par 700 eiro.

Aeroflot-airplane-aero.lv_

“Tāpat šī aviolīniju sabiedrība ir pietiekami elastīga biļešu maiņas vai lidojuma datuma maiņas gadījumos, atsevišķos gadījumos biļetes iespējams pat atgriezt. Manuprāt, “Aeroflot” jau pietiekami ir attālinājusies no PSRS laiku etiķetēm. To pierāda arī aviolīniju piederība vienai no pasaules lielāko aviolīniju sabiedrību aliansei “Sky Team” “, – pauda G. Gudaitīte.