Lidojat baudīt atvaļinājumu? Esiet uzmanīgi – saule var ne tikai patīkami sildīt, bet arī paātrināt ādas novecošanos vai pat veicināt saslimstību ar nopietnām slimībām. Protams, ka īsā atvaļinājuma laikā gribas noķert pēc iespējas vairāk saules staru un mājās atgriezties ar šokolādes brūnu iesauļotu ādu, tāpēc aicinām izlasīt šos padomus un pludmalē sauļoties prātīgi.

Paslēpieties

Platmale, drēbes un saulessargs – labākie jūsu ādas draugi saulainās dienās. Biezs un tumšs materiāls vislabāk bloķē kaitīgo UV starojumu. Paraugieties uz savu ēnu – ja tā ir īsāka par jūs augumu, saule ir īpaši aktīva. Visbiežāk tas ir laikā no plkst. 10:00 līdz 16:00. Šajā dienas posmā īpaši saudzējiet un uzmaniet savu ādu.

Lietojiet pretiedeguma krēmu

Pretiedeguma krēms – lielisks līdzeklis, lai samazinātu UV starojuma kaitīgo ietekmi uz ādu. Atcerieties, ka to jāuzklāj bagātīgi. Plāns slānis samazina aizsardzības efektu. Pirmo slāni uzklājiet vismaz 20 minūtes pirms došanās tiešos saules staros. Krēma ir jāiesūcas ādā. Vēlāk to atjaunojiet ik pēc divām stundām. Vai pat biežāk, ja dodaties peldēties. Ja jūsu āda ir īpaši jutīga, krēmu varat uzklāt pat pirms iešanas gulēt – tas nakts laikā ļoti labi iesūksies ādā, nākamajā dienā, pirms došanās ārā, atkārtojiet procedūru vēlreiz.
Atcerieties, ka drēbes, kas ir īpaši plānas, gaišas un no lina (tādas, kuras mums vasarā patīk visvairāk), no UV starojuma pasargā vāji. Ja velkat tādas drēbes, krēmu uzklājiet pat uz aizklātām ādas zonām.

Ķermeņa daļas, par kurām visbiežāk piemirstam

Saskaņā ar ASV datiem, 80% ādas vēža aizmetņu attīstās galvas, kakla un roku apvidū. Īpaši parūpējieties par ausīm, degunu, kakla un krūšu virsējo daļu, ja nēsājat lielu izgriezumu. Ja plānojat daudz staigāt, neaizmirstiet arī par kāju ādu.

Sargieties no atspīdumiem

UV stari neatstarojas no ūdens virsmas, taču, lieliski atsitas pret betonu, smilti un citām cietām virsmām. Caur koku zariem un ūdenī stari izlaužas cauri ļoti minimāli zaudējuši savu ietekmi. Tādēļ neaizmirstiet ar krēmu ieziest arī zodu.

Nesauļojieties

Esam pieraduši pavadīt neskaitāmas stundas pludmalē zem tiešiem saules stariem. Ādas speciālistiem tas uzdzen zosādu. Gan siltumu, gan neieciešamo UV staru daudzumu saņemam no atstarotās gaismas, tāpat arī peldēšanās laikā. Gulēšana un, briesmīgākais, aizmigšana tiešos saules staros – taisnākais ceļš uz ādas saslimstībām. Ja jums ļoti patīk sauļoties, ļaujiet ādai pierast: sāciet no īsām sesijām, lai āda varētu piemēroties un saražotu pietiekami daudz melanīna, kas to pasargā.

Neļaujieties apmānam

Vējšs, „pilnībā nav karsts” un ir apmācies? UV stariem tas nav šķērslis. Tie izlaužas caur mākoņiem un vējš tos nevar aizpūst. Tādēļ neaizmirstiet par aizsardzības līdzekļiem pat esot nelabvēlīgiem laika apstākļiem. Šajā laikā stari it ļoti mānīgi.

Sargiet bērnus

Parūpējieties par bērnu jauno un jutīgo ādu. Bērni ir īpaši aktīvi un ēnā nudien nenosēdēs ilgi, savukārt, tašķoties viļņos, atkal tiks nomazgāti visi aizsarglīdzekļi. Atcerieties pastāvīgi atjaunot aizsargkrēma slāni!